بازاریابی لوازم آرایشی و بهداشتی: 8 اصل طلایی

در کشورهای در حال توسعه میزان مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی به مراتب بیشتر از کشورهای دیگر است. از این رو بازار بسیار خوبی برای کالاهای آرایشی و بهداشتی در کشورهایی مانند ایران وجود دارد. دانستن اصول و قواعد بازاریابی لوازم آرایشی و بهداشتی کمک می کند تا بتوانیم ضمن شناسایی نیازهای واقعی مشتریان محصولات آرایشی و بهداشتی را به درستی معرفی کنیم و به فروش بیشتری دست یابیم.
بخش زیادی از مشتریان اصلی لوازم آرایشی و بهداشتی خانم هستند. خرید عطر مردانه از این رو این بازار می تواند کاملا براساس نیازها و خواسته های زنان تعریف شود. از آنجایی که تحقیقات نشان می دهد 74درصد خانم ها در شبکه های اجتماعی عضو هستند شاید لازم باشد علاوه بر بازاریابی سنتی در فضای دیجیتال هم برای معرفی محصولات آرایشی و بهداشتی حضور داشته باشید.

بنابراین گرچه در بازاریابی سنتی لوازم آرایشی و بهداشتی می توان امکان های فراوانی برای جلب نظر مشتری یافت اما در فضای مجازی نیز امکان های متعددی وجود دارد. شاید در نظر اول بگویید که عطر و بوی لوازم آرایشی در فروش آنها بسیار موثر است. من نیز این اصل مهم را نادیده نمی گیرم اما از آنجا که مشتریان این محصولات در دنیای جدید در شبکه های اجتماعی گردهم می آیند شاید فرصت مناسبی است تا محصولات آرایشی و بهداشتی را در این شبکه ها هم ارائه کنیم.

بازاریابی لوازم آرایشی و بهداشتی

در این یادداشت برخی از شیوه های بازاریابی سنتی و اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی را معرفی می کنیم. زیرا به کارگیری شیوه های بازاریابی زیر به شما کمک می کند مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنید و در نتیجه فروش تان را افزایش دهید.

نکته اول: در بازاریابی لوازم آرایشی رنگ بسیار مهم است. هدیه تولد مردانه شرکت هایی که براساس واحد مطالعات و تحقیقات رنگ محصولات خود را انتخاب می کنند به مراتب موفق تر از شرکت هایی هستند که بدون تحقیق لوازم آرایشی را در رنگ های مختلف تولید می کنند.

اگر شما در زمینه بازاریابی لوازم آرایشی فعالیت دارید و دوست دارید تا مشتریان بیشتری داشته باشید از رنگ در همه مراحل به درستی استفاده کنید تا خانم ها با علاقه و شوق زیاد محصول شما را خریداری کنند. اگر محصول شما دارای رنگ های استاندارد نیست همین امروز با استفاده از کارشناس های حرفه ای رنگ های درستی را برای معرفی محصول انتخاب کنید.

نکته دوم: در بازاریابی لوازم آرایشی و بهداشتی، بسته بندی و طراحی روی آن خیلی هدیه ای خاص برای روز مرد اهمیت دارد.خانم ها در دیدن بسیار ظریفند و همه چیز را به دقت نگاه می کنند. یک بسته بندی زیبا به مراتب مشتری بیشتری نسبت به یک بسته بندی نازیبا دارد. شاید بگویید در دنیای امروز بسته بندی همه کالاها اهمیت دارد. این سخن درستی است اما بی تردید بسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی خیلی در بازاریابی موثر است. هیچ گاه محصول آرایشی را در پک های ساده و بدون طراحی زیبا عرضه نکنید زیرا شانس خود را برای فروش از دست می دهید. باید تا آنجا که ممکن است کالا را در یک بسته بندی زیبا عرضه کنید. این بسته ها در دید مشتری بسیار خوب جلوه می کند. وقتی شما محصولی را در شبکه اجتماعی به مشتریان احتمالی معرفی می کند یک بسته زیبا خریدار بیشتری دارد.

نکته سوم: حتما برای محصول آرایشی خود یک ویدئوی آموزشی درباره چگونگی استفاده از آن بسازید. هدیه روز مادر فیلم کوتاه آموزشی به مشتری احتمالی کمک می کند تا ضمن یاد گرفتن از نحوه استفاده کالا، به خرید آن کالا تمایل هم پیدا کند. گاهی ویدئوهای زیبا دست به دست می شود و محصول شما را به افراد زیادی معرفی می کند. حتما می دانید که محصول آرایشی را کسی باید معرفی کند که زیباست. طبعا شما هم با من موافقید که مردان برای معرفی ویدئوی محصولات آرایشی و بهداشتی گزینه نامناسبی نیستند.

نکته چهارم: برای مشتریان قبلی خود همواره کاتالوگی از محصولات جدید بفرستید. هدیه سالگرد ازدواج ارزان شاید بگویید آیا حضور در فضای مجازی کفایت نمی کند. پاسخ منفی است. شبکه های اجتماعی و وب سایت ها بسیار عالی عمل می کنند اما گاهی ارسال یک نمونه از محصول به صورت سمپل برای مشتریان قدیمی به همراه بولتن یا کاتالوگ برای معرفی محصول بسیار کارآمد است. زیرا مشتری احساس می کند که شما برای او ارزش زیادی قائل هستید و قبل از اینکه محصول را به صورت عمومی وارد بازار کنید نظر او را جویا می شوید. این بهترین روشی است که می توانید مشتریان تان را در چرخه حیات محصولات تان نگه دارید و آنها را نسبت به اتفاقاتی که برای برند شما می افتد کنجکاو کنید. علاقه نسل جدید به اشتراک علاقه مندی های شان با دوستان خود می تواند باعث افزایش مخاطبان و در نتیجه افزایش مشتریان شما شود.

نکته پنجم: در معرفی لوازم آرایشی حتما به زیبایی توجه کنید. این زیبایی می تواند از انتخاب محل تا مانکن آرایشی باشد. هدیه تولد برای شوهر هر چقدر محصول شما با ظرافت و زیبایی بیشتری عرضه شود امکان خرید نیز افزایش می یابد. بازاریابی لوازم آرایشی با محصولات دیگر تفاوت دارد. هیچ وقت از فرمول ثابت بازاریابی کالاهای عمومی استفاده نکنید.

شاید برای کسی که لاستیک ماشین می خرد اصلا این موارد کاربردی نداشته باشد. ظرافت و زیبایی ارکان اصلی بازاریابی لوازم آرایشی است. حتی افرادی که این کالا را به صورت مستقیم عرضه می کنند باید توجه داشته باشند که نظافت و زیبایی بسیار به چشم می آید. فرضا دختر خانمی که روی صورت او جوش های ریزی دارد نمی تواند فروشنده خوبی برای لوازم آرایشی و بهداشتی باشد.

نکته ششم: برای محصول آرایشی خود داستان های کوتاه تولید کنید. خانم ها به خواندن داستان علاقه مندند. شما داستان های کوتاه و جذابی درباره محصول خوب بنویسید و آن را در شبکه های مجازی منتشر کنید. حتی می توانید آن داستان کوتاه یا داستانک را در بروشور معرفی آن هم قرار دهید. یک داستان خوب گاهی بیشتر از یک تیزر تلویزیونی و یا بیلبورد خیابانی در جذب مشتری موثر است.

البته کسانی باید این داستان ها را بنویسند که کالا را کاملا می شناسند و از حس و حال خانم ها کاملا آگاهند. تلفیق این حس با نیاز می تواند مخاطب را علاقه مند کند تا آخر داستان را بخواند و سپس آن محصول را بخرد.

نکته هفتم: شاید شما هم دیده باشید که خانم ها در فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی همیشه محصولات آرایشی را بر روی دست خود تست کنند تا رنگ واقعی آن و تطابق آن با پوست خود را لمس کنند. شما این امکان را هیچ وقت از مشتریان احتمالی خود نگیرید. این شیوه بهترین شیوه برای معرفی محصول آرایشی شماست. البته این امکان در فضای مجازی وجود ندارد، اما می توانید با انتشار عکس هایی از تست محصولات خود بر روی پوست که رنگ های مختلف را نشان می دهد تا حدی این حس را به مخاطبان خود القا کنید تا رنگ واقعی را بر روی پوست خود ببینند و در نتیجه با اطمینان بیشتری خرید کنند.

بدون تردید در زمانه ای که هر سال چندین برند جدید به دنیای لوازم آرایشی و بهداشتی اضافه می شود تمرکز بر شیوه های خلاقانه بازاریابی و فروش این نوع از محصولات بسیار اهمیت دارد. شرکت های تولیدی باید از افرادی برای بازاریابی و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی خود استفاده کنند که کاملا بر مشخصات محصول اشراف دارند و نیازها و خواسته های مشتریان را می شناسند؛ تا براساس آگاهی از نیازهای آنان، محصول آرایشی در زمان و مکان مناسب و به شیوه درست بازاریابی شود.

بیان دیدگاه

طراحی یک سایت مانند این با استفاده از WordPress.com
شروع کنید